lørdag 26. september 2009

Tre nøtter til Askepott eller tre hårbøyler til meg?

Til meg!
I går var vi ferdig med en fordypningsperiode i tre og metall, det vil si at jeg nå har fått maskinkurs og annen nevenyttig kunnskap til å bygge meg opp og frem. Og som i alle andre fordypninger skal vi lage et produkt eller noe lignende. Oppgaven vi fikk var; Lag et smykke eller utsmykking med tanke på kropp i tre, der luftrom er sentralt i komposisjonen. OK. Where to start? Min inspirasjon ble gevir og hårbøyler av ymse slag.

Ideen om at utsmykkingen skal omkranse hodet, strekke seg over oss, bort fra oss og påvirke vår silhuett facinerer meg mer enn å skape et halssmykke, armbånd eller lignende.



Første prøve...
Hårbøyle ble altså greia. Måten å lage den på var utfordringen.
Komposisjon, spenning og stabilitet kan være kompliserte greier.
Det endte med at jeg ikke klarte å bare lage en, det ble tre ganske forskjellige.


Bøyle nr 1: Go nuts
Kastanjenøtter og eikenøtter festet på med øyeskruer.


Bøyle nr 2: This is me


Og Bøyle nr 3: Kyss frosken

Ulempen med de er at de ikke er særlig fleksible kan man si.
Noen som vil ha med i sløyd?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar