torsdag 12. november 2009

Min overlevelsesmekanisme når ting står på.

Har du noen ganger ligget søndag kveld, og er for så vidt ganske trøtt. Så begynner hjernen din Å systematisk gå igjennom uka, detalj for detalj? Uten at du egentlig ber om det, den bare starter, som en slags nedfelt naturlov.

Det har jeg. Og det er lite du kan gjøre for å stoppe det, filmen må liksom surre og gå noen runder. Forsikre seg om at alle detaljer er klarert, middagen på onsdag, hva skulle jeg ta med meg på torsdagen igjen; ost eller kjeks... lurer på om jeg velger brie... eller blåskimmerost. Transport til jobb fredag, trening før eller etter skolen - men hvis jeg trener kvelden da, bør jeg ikke spinne morgenen etter, nei da blir det afro den dagen ja...
Det er et slit! Lurer på om det er det de kaller et liv?

For meg er overlevelsestaktikken; EN TING OM GANGEN.
OK.
Stå opp: check!
Trene: check!
Skole: check!
også videre, og videre ...

aldri legg flere aktiviteter sammen, da begynner filmen å surre igjen. Nei, en ting om gangen sier jeg bare.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar