onsdag 3. november 2010

Land Art, Kilvey Hill

På den fantastiske kunst-søndagsturen vår for noen uker siden kom vi over et området tydelig preget av eg gjeng med primary school elever. LAND ART i skogen. Merket at det virkelig hevet inntrykket mitt av det engelske skolesystemet, og jeg skulle ønske det var meg som hadde med en gjeng opp dit. Området hadde en liten benk med utsikt over baksiden av byen (ikke utrolig fint, men det var iallefall utsikt), det sto en "totem pole" der også fant vi en rar treskulptur litt lengre oppi bakken.

Det var mye type kunst som dette, hvor de hadde brukt grøn og blå (forholdsvis nøytrale farger) på trådene og laget smykker til trærne eller pynt på de. Det var utrolig effektfult. Og selvfølgelig brukte de naturmaterialer ull (tråden), blader, mose, kvister, bær ol.


Selvutnevnt guide.

Tusen takk til Janne, som har tatt alle bildene!

2 kommentarer:

  1. herlige bilder, også lyset i bildet av deg!!!! Inspirasjon, inspirasjon, - tror jeg tar med elevene ut en dag og pynter nakne novembergreiner.... klem ma

    SvarSlett
  2. :)
    Ja gjoer det! Det var saa mange fine traer, bare pynta med blader og baer og saant!

    SvarSlett