lørdag 15. august 2009

Back in Bergen.

Kom fredag med toget fra Hønefoss. Jeg hadde sikra meg med antibac i veska etter råd fra VG, Dagbladet og you name it! (Problemet for sånne som ikke er vant til å bruke det er at de glemmer det...) Uansett det ble NY kjole, pizza og en dyyyp film. Pussig kombinasjon, ja vi er litt pussige. Forresten var det Rikke jeg sov hos. Lørdag bestemmte vi oss for å gå Damsgårdsfjellet 344 moh. Ett av Bergens 7 fjell (som jeg allerede har gått, bare for å nevne det, sammen med de andre 9 av 7 byfjellene.. :) Men så at det regnet, noe som kom helt UVENTET ut av det grå. Vi gikk derfor Rundemanen 568 moh. via Fløyen 399 moh. istede. Der er ikke veien så leirete.
Tårnet på toppen, eller topp og topp er vel mer ei slette- lignende sak med lav beplantning og steiner. Men her spiser vi niste, under Bergens svar på Eiffeltårnet.

Seinere streifet vi byen rundt sammen med Tine etter mat som er spennende nok til at vi ikke kan lage det hjemme i våre små studentkjøkker. Vi VET at Sumo har bra sushi, men det lager vi selv. Og endte opp med Indisk i Rosenkrantzgate, bak bryggen. Kjempe fornøyd. Jeg spiste rød kylling. Etterpå gikk vi i REGNET til Vågen Fetevare som er helt utrolig koselig, og har fantastisk ChilliKakao. Prøv det! Slår aldri feil når det regner. Tine liker Chai- latte. De har masse spill og bøker også. Alltid noe å gjøre.


Og se på.

Søndag = Park og Søndagstur. Botaniskehage i Bergen er også bra, ikke like stor som Tøyens men en god nummer to. Vi leste. Jeg om Lenin. Rikke om law and order og sånt. Etterpå møtte vi tine og gikk Stoltzen og over til Fløyen. Elsker de turene oppi der! Middag ble sushi. Dødsgodt og alt for mett etterpå. Da var det greit jeg skulle gå gjennom kjente veier til Solveig og Stig Arild i Sandviken. Der er det utrolig flott. Jeg ville bodd på den sia av byen. Og det har jeg jo å. Flaks for meg.

5 kommentarer:

  1. HEI Marimor!
    Idag har jeg vært på Vågen fetevare og hatt meg en chillikakao siden din blogg anbefalte det. Jeg er fornøyd:):)

    SvarSlett
  2. Ååå. Nå ble jeg kjempeglad! Så gøy at du gjorde det! Ja den er veldig god:)

    SvarSlett
  3. :)
    Forresten..er det vanskelig å lage sushi??

    SvarSlett
  4. Nope. Veldig enkelt. Kan legge ut Sushi- guide jeg:) How to make og sånt. hehe.

    SvarSlett
  5. Jippii:) Ha god sushidag på torsdag (hørte rykter)

    SvarSlett