torsdag 18. mars 2010

Lenge siden.

Henri Matisse "Marokansk landskap" fra 1912

Nå føles det lenge siden det skjedde noe nytt her. Hjemmeeksamen legger uante hinder. Jeg føler meg ferdig. Hvor mange ganger skal en egentlig lese gjennom oppgaven sin? Jeg kommer til å gjøre det et par ganger til. Bare for å være sikker liksom.

Og når jeg har eksamen hører jeg på klassisk musikk eller musikk uten prat. Det holder at jeg snakker. De mest spilte er:

Händel

- 'Dronningen av sabas inntog' fra "salomo""
- 'Alla hornpipe' fra "wate music"
- 'Largo' fra "xerxes"
Vivaldi
- Første sats fra "våren" fra "de fire årstider"
Beethoven
- Symphony No. 5 in C Minor
Pachelbel
- 'kanon' (en av de fineste!)
Hans Zimmer
- 'Definitely Unexpected'
- 'Gumption'
- 'Cry'

I morgen kl. 12.00 er jeg ferdig med Kunsthistorie.

5 kommentarer:

  1. Prøv litt gustav Mahler, han er flott avslappingsmusikk i bakgrunnen!

    SvarSlett
  2. Enig i at Mahler er bra!
    btw. hvis du liker Pachebel må du se denne; http://www.youtube.com/watch?v=JdxkVQy7QLM
    jeg tenker på den hver gang jeg hører et klipp av Kanon..

    SvarSlett
  3. Må forresten si at jeg foretrekker Vinter av de fire sesongene :)

    SvarSlett
  4. Hehe:)..og youtube skal sjekkes med en gang!

    SvarSlett