torsdag 4. mars 2010

Manga er løsningen.

I en periode skal vi nå fordype oss i tegning og da noen spesielle kunstnere. Uvitende om hva jeg gikk til valgte jeg den Japanske kunstneren Mariko Mori, mulig på grunn av navnelikheten, I dont konw. Dette var det jeg gikk til:

Hun er født i Tokyo i 1967 og er video og fotokunstner. Hun har også studert mote og jobbet som modell på slutten av 80tallet, noe som vistnok var inspirasjonen til bildet over. Hun kan vel kategoriseres som en type surrealist (samtidssurrealist om mulig) meg klare referanser til ufoer og romvesner. Ekstremt futuristisk rett og slett. Verkene hennes strekker seg fra da foto og video til skulpturer av diverse romvesner og modeller av ufoer og ulike romskip. Samt lys- templer og fotografier av det jeg tror er henne selv plassert på unaturlige plasser og omgivelser.
Hvordan i huleste relatere denne dama til tegning?!

Manga ble løsningen. Og jeg var innom den butikken jeg vet om i oslo som er best på dette feltet og alt som har med ....ja hva da.. tegneserier og terningspill og sånt....Outland på paleet i Karl Johan.

Jeg fant den mest rosa Manga-tegneserien jeg kunne finne, og har nå lest. Det resulterte i at jeg nå lurer på om jeg må gå å kjøpe bok nr. 2..... forsåvidt ikke flaut å lese Manga, men når tittelen er Firs Love, så jo.

Men ikke glem at jeg skal jo bruke den i skolesammenheng. Hva gjør man ikke for research....



Dere skjønner jo at det fenger! Og jeg sitter jo nå med en masse spørsmål; blir de sammen? Tør den sjenerte jenta stå imot de slemme, pene jentene? Finner han ut at de mobber henne?
Alt venter i bok nr. 2, det er jeg sikker på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar