tirsdag 13. april 2010

Min Danske Mormors slekt

Min mormor vokste opp i Aalborg, i Lollandsgade. Vi har vært der i etterkant og titta inn gjennom dørsprekken, men det var nok mer minnerikt for mamma og tante. Gammel historie har alltid vær en av mine favoritter, og spesielt når det er min egen, derfor var det stas å få skannet inn disse gamle familiebildene.

Mormor, en venninne og moster Birthe. Mormor og moster er søstre. Og dere skjønte at moster er tante sant?

Dette er min Oldemor, hun som sitter i forgrunnen. Bak henne står hennes foreldre. Det er jo et utrolig fint bilde!

Her er de samme personene, men også en annen slektning, mulig en tante til Oldemor eller noe.

Slektstreff, hvor min familie, Dahl står på tredje rad nedenfra til høyre, Oldemor ser ut som hun er rundt 5 år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar