tirsdag 6. oktober 2009

En form for Høstferie

...for potetuke var det i allefall ikke.
Epleuke kanskje. Men potet? Nei.
Selv om jeg må tilstå at jeg antagelig
har spist mer potet i løp av den uka
her enn jeg har gjort på et halvt år.

Høstsol.


Min utvidede familie på Nordstrand tok sin ferie i Provence.
Jeg tok min ikke-eksisterende ferie på Nordstrand.
Huset er stort. Hvitt. Og har plass til mange.
Som for eksempel 13 sultne studenter rundt ei fårikålgryte.
Eller en lykkelig student virrende rundt 10 - 12 frukttrær i hagen.
Plomme, eple, pære, bjørnebær anyone?


Det ble eplemuffins og smuldrepai, og gode grove rundstykker, sant Matilde...

Jeg har jo alltid (vil jeg si) vært ganske tilpassningsdyktig, og det var ikke noe mer utfordrende å nyte dette. Og har nok innsett at jeg er mer husmor enn jeg liker å innrømme. Og skal nå prøve å ikke skjule det så godt...

3 kommentarer:

  1. Dette så deilig ut.
    Jeg liker alltid bildene dine:) Veldig fine!
    ps. jeg er visst også ganske husmorslig hvis det hjelper at flere kommer frem i lyset..??!

    SvarSlett
  2. Det hjelper, vi får ta en bake og syltedag med rutete forklær og nyvaska Norges glass!

    SvarSlett
  3. Hyggelig å høre.

    SvarSlett