torsdag 29. juli 2010

50 års-hurra-gave!

04.01.10 runda mamma 50 år, Truls og jeg kokte sammen en fjelltur som presang. Heller en opplevelse enn materielle dingser, helt i mammas ånd. Ingen av oss hadde gått Prekestolen, og fant kjapt ut at det skulle bli turen. Planen var å kjøre til Lysebotn, helt innerst i Lysefjorden, ha to overnattinger og dra til Tvedestrand langs E39 etterpå. Når vi kom kjørende viste det seg jo at Kjerragen som jeg hadde hinta om at vi også måtte gå, når vi tross alt var på den kanten av landet, lå på vei ned til utleiehytta. Planen ble dermed endret på grunn av en nogenlunde rund stein som sitter fast mellom to andre steiner. 100% verdt det. I tåke. Gaven utartet seg slik:

Biltur tvers gjennom landet, med endestopp Lysebotn Camping.

Utsikt utover Lysefjorden.

Ørnesvingen, der Kjerragturen gikk fra. Utrolig kult bygg!

På vei opp til Kjerragen med utsikt over Lysebotn og Ørnesvingene oppover.


Kjerragbolten.

Mamma ble litt sjalu over at jeg turte å stå på bolten, så hun klatra opp på den største steinen hun fant på trygg grunn.

..også noen små selvsagt, som hun bare ikke KUNNE gå fra for de var så fine. De havna dermed i sekken min. Fint med trening veit du jenta mi....

Noen valgte en kjappere vei ned....

Etter min feilberegning om at på ferga (som gikk kl. 07.20 fra Lysebotn og ut fjorden) solgte de selvsagt frokost, måtte kjøre til Jørpeland og takket Grønne priser for at de åpnet kl. 08.00. Storfrokost på Jørpeland havn.

...så var mamma klar for Preikestolen, enda en utfordring i forhold til høyden


..men vi klarte oss alle sammen.

2 kommentarer:

  1. hurra for oss og fantastisk flott tur!! Den gaven kommer ikke jeg til å glemme noen gang!

    SvarSlett