onsdag 29. september 2010

Internet my friend is back!

"Meg i mitt herlige soverom på Glevdon Park Hotell, med 5 senger"

Endelig! Dette var etterlengta, det er måte på hvor mange fresh filter coffee jeg kan drikke under Starbucks wi-fi vinger... Denne uka startet 2. klasse, det vil si at vi (jeg og de to andre norske) gjorde unna 1. klasse på en uke. Første dag møtte vi opp for å kun være der i 30 min, høre på info om året og bli fortalt at vi skulle få en oppgave dagen etter. Verdifulle 30 min. Tirsdag (igår) fikk vi altså oppgaven: Site spesific work. Skjønte? tja.. ikke helt jeg heller. Vi skal altså finne en location for en utstilling som vi selv skal lage, og som da er site spesific, knyttet spesielt opp mot dette lokalet eller stedet. Det er en gruppeoppgave og ikke veldig fototeknisk, som er ganske greit for meg i starten, med min litt vage fotoerfaring. Jeg kan heller slå i bordet med mine museum og galleribesøkerfaringer samt formidling. Dagen i dag brukte vi på å sjekke et par locations i byen. En utkledningsbutikk og et bibliotek. Noen som har noen tips om kunstinstalasjoner eller utstillinger i bibliotek?


"My school: Dynevor Center for Art, Design and Media"

Etter Swansea tour, drakk jeg kaffe med ei fransk jente på.. ja gjett... Starbucks (klarte ikke holde meg helt unna, men denne gangen var det ikke jeg som bestemte..) Kjempehyggelig jente, fra en liten fransk landsby, som jeg selvfølgelig syns høres utrolig idyllisk ut! Merker at de franske ikke er redd for å ta direkte kontakt. Hun kom bort til meg da vi var ute en gjeng på fredag og spurte om ikke vi skulle drikke kaffe. Her er nr mitt. Ring meg. Jo selvfølgelig kan vi det, fortell meg om fransk mat... Antagelig føler vi at vi møter likesinnede, i forhold til den britiske massen av lettkledde (mildt sagt) jenter. Ikke har vi 30 cm korte skjørt, magetopp, falske øyevipper eller så høye sko at vi ikke kan gå på de. Velg dine sko med omhu. En annen ting er at vi bruker faktisk strømpebukse. Fremmedord her? Antagelig, for jeg har ikke sett noen, hvis jeg ikke regner med netting da.. Det kommer sikkert mer om "the british style" etterhvert, føler på meg at det er en utømmelig kilde grums der...

Og for at det ikke bare skulle bli tekst har jeg satt inn noen lite relevante bilder.

"Frodig utenfor var det iallefall!"

2 kommentarer:

  1. Hei! Ser du går på skole i Swansea? Hvordan linje går du? Og hvor lenge har du vært der? Jeg har fått skoleplass der høsten 2011 nemlig, så er veldig nysgjerrig:)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg går Photography in the Art på Swansea Metropolitan University. Jeg er kun på utveksling fra Høgskolen i Oslo og skal dermed bare være her i 3 mnd. Men har blitt kjent med mange norske som begynte i år og skal være i 3 år. Det bygget vi hører til altså kunstbygget (som du så på bildet over) er veldig nytt og fint, med utrolig masse bra utstyr. De har så og si alt du kan tenke deg innen foto, video, grafisk design, mørkerom, alt!

    De to første ukene er det også noe som heter freshers week, som nettopp er ferdig (noe jeg nå etter to uker er veldig glad for:). Det er som en to uker lang fadderuke med masse opplegg. Man kan kjøpe et bånd for 25 pund så er de aler fleste innganger gratis. Veldig fin måte å bli kjent med folk. De har opplegg både på dagen og kvelden.

    Ellers må du bare spørre hvis det er noe du lurer på!

    SvarSlett