onsdag 22. september 2010

Swansea week.

Nå har jeg vært her i en uke, som har bestått av både kaos, dans, masse info, leiting, spørring, trening og gåing! Hadde første skoledag på mandag, teori, teori og atter informasjon. Vi fikk blant annet vite at vi skal på klassetur til PARIS! Kunne jeg fått mer i pose og sekk? Grunnen er tydeligvis fotografenes svar på Fashion Week, og jeg sier absolutt ikke nei takk.

De to første ukene skal jeg og to andre norske utvekslingsstudenter følge førsteklasseopplegget. Fresher 2010 – thats me. To ukers Freshers week, (fadderuke uten faddere). Der er det også en gjeng norske, så vi er 9 sunne nordboere totalt på Foto. Matvaner er ikke til for å endres. Grovt brød er et must, og man spiser IKKE ”chips with cheese” som nattmat!

Tirsdagen var det omvisning på galleriene rundt i Swansea. Byen er på str. med Bergen og det er utrolig kjekt å kunne gå til alt innen 15 min igjen. Tror faktisk ikke jeg har bodd nærmere skolen enn jeg gjør nå. Sammenlignet med Oslo er det som om de har kutta ut bydelen Majorstua, Frogner og Grünerløkka, og vi sitter da igjen med Tøyen, Vika, Grønnland og sentrum. Det er ikke helt galt det altså, men savner noe løkka’ish. I morgen skal vi på skoletur til Cardiff da, mulig de har løkker… Viste du forresten hva ordet Grünerløkka kommer av? En løkke er der hvor man satte ut dyrene sine på beite i gamle dager, og løkka var Grüners løkke. (De var flere som delte da.) Så vet du det.

Når det gjelder leiligheten er det to britiske jenter som bor her, en av dem er opprinnelig fra Swansea men har studert et år med preforming art i London, og skal nå fortsette på det samme her. Hun andre studerer Fine art, begge ved SMU (Swansea Metropolitan University). Han siste av de som har flytta inn er snekker hos landlorden og skal være oppsynsmann. Ålreite folk. Ut igjen i kveld, forhåpentlig vis ikke så seint pga. skoletur i morra. Møtte forresten en kammerat på cafe i dag, altså vi hadde avtalt da, vakke tilfeldig lissom.. Men det er en fyr jeg var på date med når jeg var 16år og påspråkreise på Isle of Wight. Utrolig kult å treffe han igjen! Så det har jeg gjort. Nå skal jeg bare drikke opp kaffen min, så stikke hjem og skifte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar