torsdag 16. september 2010

Now in Swansea.


Mandag 14. i strålende sol dro jeg. Stoppet i London for å møte en "kamerat", det vil si en jeg sikkert ikke har prata med siden ungdomskolen. Men nå kan vi vel si vi er venner Kjetil? Uansett. Jeg fikk se London from the daily life side. Eller nesten iallefall. Drakk te uten smak, drakk vin i en stall og spiste middag på en amerikansk diner. God start kaller jeg det.

Dagen etter møtte jeg Åse som ville være med meg over til Wales. Toget rett vest i 3 t - fremme. I regn. Vi hadde booket overnatting på et B&B Glevdon Park nede ved stranda og Swanseas svar på Ring 1. Stranda er kjempefin med park og gode sykkel/ gangveier ved siden av. Var å jogga der i dag. Har hatt strålende sol disse dagene. Kom som sagt tirsdag i 3 tiaog dro rett til b&b, deretter til politistasjonen for å melde fra om en svindelepisode. Rakk også innom et par utleiefirmaer uten videre hell den dagen.

Starta tidlig onsdag morgen (frokosten her er mellom 7-8) og starta runden. Praktisk for oss lå alle firmaene på rad og rekke i samme gate. Hurra. Så da klokka var 11.30 satt vi på starbucks en visning rikere og en leilighet for hånden hvis jeg ville ha den. Helt greit sted like ved hoved campus. Men vi hadde avtalt en visning til kl 16.00 så jeg skulle gi beskjed før 17.00. Vi rakk dermed shopping og lunsj og turistvandring. Og visning nr 2 viste seg å være helt, helt flunka nytt, der de drev å satte inn hvitevarene og enda ikke hadde fjærnet pappen fra det nye tregulvet. Fikk møte landlorden samtidig for han var også byggmesteren der. Kjempehyggelig fyr. Kollektiv med 6 rom for 3600 inkl. alt i mnd. Det kaller jeg kupp. Jeg tok den for å si det sån.
Kontrakten ble signert i dag og jeg flytter inn lørdag morgen, så da får jeg bare kose meg på b&b Glevdon Park så lenge.

Var også på omvisning på skolen i dag og fant ut at det var ca 25 andre norske studenter og en hel haug med kinesere. Åse dro kl 16.00 i dag så da er jeg left alone in Abertawe (som er det walisiske navnet på Swansea)


Flere oppdateringer og egne bilder kommer snart...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar